Tarihçe
Dalin markası, 1974 yılından beri Türk tüketicisine kaliteli ürünler sunan Kopaş Kozmetik & Pazarlama A.Ş tarafından 1983 yılında yaratıldı. Dalin; son 27 yıldır bebek bakımı konusunda çeşitli kategorilerde genişleyerek; bebek ve çocuk saç bakım, bebek cilt bakım, bebek temizlik mendilleri, bebek deterjanı, bebek-çocuk güneş ürünlerinden bebek çaylarına kadar pek çok kategoriyi tüketicileriyle buluşturdu. 1983 yılından bugüne kadar bebek bakım uzmanlığı ile adını duyuran Dalin markası, gün geçtikçe yeni tüketicilerin katılımı ile büyüyen pazarda sürekli en iyiyi, en kaliteliyi ve en yeniyi tüketicileriyle buluşturmaya devam ediyor.
Ürün
Bebek cildi, yetişkinlerin cildine göre farklı ve narindir. Bebek bakım ürünlerinin en önemli özelliği bebeklerin hassas ciltlerine uygun yumuşak bakım yapmasıdır. İşte bu nedenle bebeklerin bakımı için özel tasarlanmış, kaliteli ürünler bebek bakımına önem veren annelerin ihtiyaçları doğrultusunda piyasada yerini alıyor. Dalin markası 27 yıldır, bebeklerin doğumdan itibaren tüm ihtiyacı olan ürünleri en yüksek kalitede sunuyor. 2000 yılına kadar ağırlıklı olarak bebek şampuanı pazarında bulunan Dalin, bakım ürünleri, ıslak mendil ürünleri, bebek bakım gereçleri olmak üzere bebeklerin temel bakım ürünlerini karşılamaya ve "Bebek Bakım Uzmanı" olarak anılmaya başlandı.
Tüketicilerin yıllardır büyük güvenle kullandığı Dalin ürünleri, Kopaş Kozmetik ve Bilim İlaç'ı da bünyesinde bulunduran Bilfar Holding'in Çerkezköy tesislerinde üretiliyor. 24 bin m2'ye yayılan tesislerde, en son teknolojinin tüm olanakları kullanılarak büyük bir dikkat ve titizlikle üretim yapılıyor. Hammadde seçiminden paketlemeye, ürün kalite testlerinden dağıtıma kadar her biri konusunda uzman çalışanlar, üretimin her aşamasında aynı özeni ve yetkinliği gösteriyorlar.Kopaş Kozmetik Pazarlama ve Sanayi A.Ş.'de üstün üretim standartlarından günlük işler yürütme biçimine kadar tüketicilere sunulan kalite ve bunun sonucu olarak alınan güvenin belkemiği, QAS (Quality Assurance System) olarak biliniyor. Bünyesinde nitelikli ve iyi eğitimli personel çalıştıran Dalin, GLP normlarına uyan araştırma laboratuvarlarında güçlü lojistik sistemi ve etkin hammadde akışıyla kapsamlı bilgi birikimi ve dokümantasyon sistemi kullanıyor. Dalin'in tüm üretim işlemleri GMP (Good Manufacturing Practice) normlarına tam bir uyum içinde gerçekleştiriliyor. Buna paralel olarak da üretimin bilimsel boyutunu oluşturan Ar-Ge çalışmaları, teknik analizler ve testler gibi konular uluslararası GLP (Good Laboratory Practice) normlarına uyan Formül Geliştirme Departmanı'nda yapılıyor.
Dalin Hakkında Göz yakmayan bebek şampuanı, saç kremi, erkek ve kız çocuklarına özel tasarlanmış Dalin Kids şampuan ve sıvı sabun çeşitleri, çok sayıda ve çeşitte ıslak mendil ürünleri, bebek sabunu, çeşitli özelliklerde bebek yağları, pudra ürünlerinin yanı sıra pişik kremi, bebek losyonu, bebek kolonyası, vazelin, kulak çubukları, anneler için göğüs pedi, çocukların burun yolu tıkanmalarında etkili bir ürün olan serum fizyolojik, bebeklere özel sıvı deterjan ve yumuşatıcı, biberon-emzik araç ve gereçleri, güneşten koruyucu krem ve losyonlar, bebek çayları ve emziren anneler için üretilen bitkisel granül çaylardan oluşan geniş ürün gamı her ihtiyaca cevap veriyor. Dalin ürünleri yalnızca Türkiye'de değil 40'ı aşkın ülkede satılıyor.
Başarılar
27 yıllık bir marka olan Dalin, birçok bebek bakım ürünüyle Türkiye pazarında liderliğini sürdürüyor. Pazarın büyümesi ile yeni rakiplerin oluşmasına rağmen pazardaki güçlü pozisyonunu korumaya devam ediyor. Dalin, AC Nielsen tarafından yapılan 2007 yılı markalar araştırmasına göre lideri olduğu bebek şampuanı kategorisinde %50'nin üzerinde bir oranla ilk akla gelen marka olarak anılıyor. Yıllardır devam eden bu başarıların arkasında, Dalin ürünlerinin yarattığı güven ve markanın tüketicileri ile kurmayı başardığı güçlü bir duygusal bağ bulunuyor.
Marka Değerleri
Dalin, temizlik ve bakım ürünleri ile annelerin, bebeklerin ve çocukların tüm ihtiyaçlarını karşılayan güvenilir bir marka olarak tanınıyor. Dalin, 27 yıldır oluşturduğu güçlü marka değerleri ve bebek bakım uzmanı marka kimliğiyle çocuklara da hitap ediyor. Dalin'i başarıya götüren iletişim stratejisi ise, eğlenceli ve keyifli bakım vaat eden marka mesajlarını, çocukların ilgisini çeken reklamlarında sevimli civcivi ile vermesi olarak biliniyor. Şampuan, ana kategori olarak önemini devam ettirirken diğer bakım ürünleri de bebek bakım gamını tamamlıyor. Dalin'in hedef kitlesi 0-12 yaş arası bebek ve çocuk sahibi, bebek bakımına önem verip bebeği için özel bebek bakım ürünleri arayan anneler olarak tanımlanıyor. 0-5 yaş arası bebeği olan anneler ise, Dalin'in "core" yani çekirdek hedef kitlesini oluşturuyor. AC Nielsen'in tüketici araştırmaları ve "Dalin Marka Vizyonu" doğrultusunda yapılan grup çalışmalarının gösterdiği üzere Dalin, "güvenilir, bilinir, yakın, sevimli, dost, sempatik, sıcak, sağlığa uygun, çocuklara değer veren ve ödenen paranın hakkını veren marka" özellikleri ile anılıyor. Ürünlerin fonksiyonel faydalarını iddia ettiği biçimde yerine getirebilmesi ve dünya standartlarında formül ile ambalaj kalitesine sahip olması, Dalin'in bu uzun dönemli başarısının anahtarı. Dalin herkesin zihninde güvenilir ve dost marka olarak yer alıyor ve bu güven marka karakterinin en önemli kısmını oluşturuyor.