Alışveriş Videosu

Ksp.Pılıc Erp. Bonfıle Tab.

Ksp.Pılıc Erp. Bonfıle Tab.

18.75

Bu ürünü bulabileceğiniz reyonlar
Taze Ürünler | Kasap - Şarküter - Açık Bakliyat | Kasap | Piiç KG |
Marka: ERPILIC
Stok Durumu: Var
* Ağırlık belirtin:
Gramaj ile satılan ürünlerimizde %10 farklılık oluşabilmektedir.
0 yorum  0 yorum  |  Yorum Yap

 

Süt ve süt ürünleri olan hayvansal protein kaynakları beslenmemizde yerleri önemlidir ve vücudun kısa zamanlı protein yetersizliklerini giderebilir. Ancak uzun zaman protein alınmazsa eğer yıkılan hücreler yenilenmezler ve vücutta proteinlerin oluşması için kaynak yiyeceklerimizdeki proteinlerdir.

Hayvansal besinlerin çoğu bitkisel proteinler de içermektedir. Her besinin protein miktarları da farklıdır. Yine vücudumuzda kullanılma oranları da değişimler göstermektedir. Hayvan etlerinden sağlanabilen bu türden proteinlerin sindirilebilmesi oran olarak %90 civarındadır. Tahıl yada bakliyatların proteinleri ise %70-90 arasında yer alır.
Fazla alınan protein miktarı da zararlıdır. Bitkisel proteinlerin bazılarında ise elzem amino asitler de tam değildir. Bu nedenden dolayı da büyüme için bitkisel proteinler tek başlarına gereksinimlerini karşılayamazlar. Bu tür besinler mutlaka hayvansal proteinler ile beraber alınmalıdır. Hayvansal proteinlerin vücudumuzda kullanımı daha iyidir. İnsan vücudunda bulunmayan elzem amino asitler bakımınından zengindir. Bu neden dolayı da kaliteli protein olarak isimlendirilir. Fakat unutmamanız gereken nokta ise aşırı alınan protein de her şeyin fazlasında olduğu gibi zararlıdır. Gereğinden fazla alınan proteinler idrar ile birlikte kalsiyumunda atılmasını sağlar ve karaciğer yada böbreklerde yük yapar.
Tavuk eti yağsızdır ve protein bakımında zengin liflerin kısa olmasından dolayı da çiğnenmesi ve hazım kolaydır. Ekonomik olmasından dolayı da bol olarak tüketilebilir. Protein en fazla olarak tavuk göğsünde yağlar ise boyun kısmındadır. En düşük yağ oranı ve en az kolestrol olarak göğüs kısmında bulunur. Tavuk etinde fosfor, demir, B vitaminleri bulunur.
Son zamanlarda denizlerin kirlenmesi ile birlikte herkes balıkdan uzak duruyor. Ancak haftada 2 kez balık tüketilmesi gerekmektedir. Balıklardan omega 3 yağ asitleri alınması önemlidir. Zeka gelişiminde önemli bir yer tutar. Haftalık olarak iki gün balık, iki gün kırmızı et, ve diğer günlerde tahıl yada baklagil tüketin.

Yorum Yap

Adınız:


Yorumunuz: Not: HTML'ye dönüştürülmez!

Oylama: Kötü            İyi

Doğrulama kodunu giriniz:



Etiketler: tabbonfileerpilic, pilic,